غذاهای مفید برای سلامت روده - 4 دستور پخت خوشمزه | مجله پوست و مو

ناشر : دانلود آهنگ عاشقانه

غذاهای مفید برای سلامت روده - 4 دستور پخت خوشمزه | مجله پوست و مو


تحقیقات و مطالعات علمی نشان می‌دهد که پر کردن روده با باکتری‌های مناسب و سودمند ، یک مطلب کلیدی برای پرهیز از مریضی‌هایی همانند دیابت گونه ۲ ، آسم و افسردگی است.

حالا سوال اینجاست که چگونه می‌توان روده را با باکتری‌های سودمند پر کرد؟ شما می‌توانید از موادی همانند سبزیجات ضد التهابی، غلات سبوس دار پربار از فیبر، چربی‌های سالم مصرف نمایید. استفاده آرد و شکر تصفیه شده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

در این مقاله قصد داریم خوراکی هایی را معرفی کنیم که قادراست برای روده شما سودمند باشد.

  1. سوپ سبزیجات:

این خوراکی برای روده خیلی سودمند است زیرا سه چهارم عهده از کاشو ( بادام هندی) با سبزیجات قادراست جسم شما را با باکتری‌های سودمند پر کند.

بعضی از زمان ها پیش می‌آید که علی رغم استفاده مواد مناسب باز هم احتیاج به کنترل زیادتری بر روی مواد خوراکی خود دارید. در اینگونه تقویت سوپ سبزیجات قادراست انتخاب مناسبی باشد.

مواد ضروری برای ۴ نفر:

  • سه چهارم عهده از بادام هندی خام
  • دو قاشق خوراکی خوری روغن نارگیل
  • یک عدد پیاز بزرگ خرد شده
  • دو حبه سیر خرد شده
  • پنج عهده کلم برکلی، گل کلم یا گوجه فرنگی خرد شده
  • سه الی چهار عهده آب
  • دو الی سه قاشق چایخوری نمک
  • یک دوم قاشق چایخوری فلفل سیاه

طرز تهیه:

ابتدا بادام هندی را در یک کاسه از آب قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه در همین وضعیت باقی بماند. سپس آن را بشویید و خرد نمایید. در یک ظرف بزرگ، روغن را روی حرارات متوسط گرم نمایید. پیاز و سیر را در این ظرف حرارت دهید تا نرم شود. اینکار امکان پذیر است ۵ دقیقه وقت احتیاج داشته باشد.

سبزیجات مورد علاقه خود را به این ترکیب اضافه نمایید و سپس آب مورد احتیاج را به آن بیفزایید. میزان آب بایست به نوع‌ای باشد که روی سبزیجات را بپوشاند. سپس نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید. به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه اجازه دهید روی حرارت بپزد تا سبزیجات نرم شود. مواد را بعد از خنک شدن به آمیخته کن یا میکسر سرایت دهید و مناسب هم بزنید. بادام هندی را اضافه نمایید و مجدد هم بزنید. مزه آن را بچشید و اگر احتیاج بود باز هم نمک یا فلفل اضافه نمایید.

اهمیت غذا‌ای: این خوراکی :۲۱۵ کالری، ۷ گرم پروتئین، ۱۴ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۲ گرم شکر، ۱۶.۵ گرم چربی، ۸۱۴ میلی گرم سدیم.

مقاله مرتبط: چگونه روده ای سالم داشته باشیم؟
  1. غلات ساخته شده از سیب و دانه‌های چیا:

آیا این دستور پخت و مهیا سازی واقعا قادراست کسانی که عاشق غلات هستند را خشنود نگه دارد؟ با وجود بیش از ۱۴ گرم فیبر قابل جذب پاسخ این سوال مثبت است.

مواد ضروری برای یک نفر:

  • دو قاشق خوراکی خوری دانه چیا
  • یک دوم عهده شیر بادام
  • دو الی سه قطره عصاره وانیل (اختیاری)
  • کمی نمک
  • یک چهارم قاشق چایخوری اسپیرولینا (اختیاری)
  • یک عدد سیب کوچک با پوست
  • یک قاشق چایخوری دارچین
  • یک الی دو قاشق خوراکی خوری گردوی ریز خرد شده
  • یک قاشق خوراکی خوری نارگیل

طرز تهیه:

ابتدا دانه‌های چیا، شیر، اسپیرولینا، نمک و وانیل را در یک کاسه ترکیب نمایید. آن را در یخچال بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه به همین وضعیت باقی بماند. حالا در یک کاسه سیب، دارچین و گردو را ترکیب نمایید.

بعد از مهیا شدن ترکیب دانه‌های چیا، آن را آمیخته نمایید و مزهش را بچشید. ترکیب سیب را به این کاسه اضافه نمایید و سپس از نارگیل و در صورت احتیاج دارچین برای تزیین مصرف نمایید.

اهمیت غذا‌ای: ۳۳۵ کالری، ۷ گرم پروتئین، ۳۶ گرم کربوهیدرات، ۱۴ گرم فیبر، ۱۶ گرم قند، ۲۱ گرم چربی ، ۲۹۴ میلی گرم سدیم

  1. سالاد کامل برای سم زدایی بدن:

این سالاد به دلیل دارا بودن آووهدیه و لیمو مزه خیلی مناسبی دارد و قادراست پاک کننده مناسب و قوی برای جسم باشد.

مواد ضروری برای ۴ نفر:

  • یک عهده کینوای پخته نشده
  • یک عدد تربچه
  • دو عدد هویج
  • یک دوم الی یک عهده ترکیبی از جوانه گیاهان متفاوت
  • برگ نعناع
  • یک عدد آووهدیهی خرد شده
  • دانه گل آفتابگردان
  • آب لیمو یک عدد
  • دو قاشق خوراکی خوری روغن زیتون فوق بکر
  • نمک و فلفل سیاه
  • یک قاشق چایخوری فلفل قرمز

طرز تهیه:

ابتدا کینوا را بپزید و کنار بگذارید. برای آماده سالاد تمام مواد را با هم ترکیب نمایید و روی کینوای مهیا بریزید.

اهمیت غذا‌ای: ۳۵۴ کالری، ۹ گرم پروتئین، ۳۸ گرم کربوهیدرات، ۸ گرم فیبر، ۴ گرم قند، ۱۹.۵ گرم چربی، ۷۸ میلی گرم سدیم

  1. کیک شکلاتی:

این کیک خوشمزه شامل همه ی مواد ضروری و سودمند برای جسم است بدون اینکه گلوتن،شکر یا آرد تصفیه شده داشته باشد.

مواد ضروری برای آماده کیک شکلاتی:

برای کیک:

  • یک دوم عهده روغن نارگیل
  • سه عهده آرد بادام
  • یک چهارم عهده آرد نارگیل
  • سه چهارم عهده پودر کاکائو
  • یک چهارم عهده شکر
  • دو قاشق چایخوری جوش شیرین
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • یک عهده شیر نارگیل
  • سه عدد تخم مرغ بزرگ
  • دو قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • دو قاشق خوراکی خوری عسل

مواد ضروری برای روی کیک:

  • دو قوطی شیر نارگیل
  • چهار قاشق خوراکی خوری شربت افرا یا شکر نارگیل
  • یک چهارم عهده پودر کاکائو
  • یک قاشق چایخوری عصاره مایع
  • کمی نمک

برای چاشنی:

  • تکه‌های نارگیل
  • برگ نعناع
  • توت فرنگی

طرز تهیه:

برای آماده کیک، فر را از قبل با دمای ۳۵۰درجه فارنهایت گرم نمایید. یک ظرف سینی را چرب نمایید و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرک، آرد بادام، آرد نارگیل، پودر کاکائو، شکر، جوش شیرین، و نمک را ترکیب نمایید.

در یک کاسه دیگر، روغن نارگیل، شیر نارگیل، تخم مرغ، وانیل و عسل را آمیخته نمایید. مواد خشک را به مواد تر اضافه نمایید. مواد مهیا شده را در ظرف فر بریزید و اجازه دهید ۵۵ الی ۶۰ دقیقه بپزد.

برای آماده رویه‌ی کیک، شیر نارگیل را با شربت افرا، پودر کاکائو، وانیل و نمک ترکیب نمایید. آن را در یخچال بگذارید تا مهیا شود. لایه پایینی کیک را در یک بشقاب قرار دهید. لایه ای از رویه مهیا شده را روی آن بگذارید. نیمه دیگر کیک را روی آن بگذارید و مواد باقی مانده را روی آن بریزید.

اهمیت غذا‌ای:۴۲۱ کالری، ۱۰ گرم پروتئین، ۲۲ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم چربی، ۱۰ گرم قند،۳۵ گرم چربی، ۳۱۳ میلی گرم سدیم