چگونه سالم بخوریم؟ 10 راه برای خوردن میان وعده مناسب | مجله پوست و مو

ناشر : دانلود آهنگ عاشقانه

چگونه سالم بخوریم؟ 10 راه برای خوردن میان وعده مناسب | مجله پوست و مو


میان نوبت یکی از موارد باارزشی است که قادراست اثر قابل توجهی در تندرستی مردم داشته باشد. وقتی که در مورد میان نوبت صحبت می‌کنیم زیادتر مردم به چیپس، پفک و دیگر تنقلات فکر می‌کنند. اما منظور ما از میان نوبت موارد سالمی است که قادراست اثر مناسبی بر روی جسم داشته باشد. وقتی که می خواهید کم شدن وزن داشته باشید تنها نوبت خوراکی مشکل باارزشی نیست که بایست مددید داشته باشید.

در چنین تقویتی میان نوبت اثر خیلی باارزشی ایفا می‌کند. حتی وقتی که میان نوبت اندازه کوچکی دارد باز هم بایست هوشمندانه انتخاب شود. زیادتر کارشناسان غذا پیشنهاد می‌کنند در طول روز سه نوبت خوراکی کامل داشته باشید و در این میان از مواد خوراکی سالم به عنوان میان نوبت مصرف نمایید.

وقتبندی خیلی باارزش است:

  • بنشینید Ùˆ میان نوبت خود را میل نمایید. درنتیجه در چنین تقویتی به مناسبی Ù…ÛŒ دانید Ú©Ù‡ چیزی خورده اید.
  • اعتماد حاصل نمایید Ú©Ù‡ تعداد میان نوبت‌ها را در روز می‌شمارید.
  • تنها وقتی از میان نوبت مصرف نمایید Ú©Ù‡ به آن احتیاج دارید. اگر گرسنه هستید Ùˆ به وقت نوبت اصلی نزدیک شده اید مناسبتر است از میل کردن میان نوبت چشم پوشی نمایید.

هوشمندانه انتخاب نمایید:

  • سعی نمایید میوه یا سبزیجات را در میان نوبت خود بگنجانید.
  • اگر واقعا گرسنه هستید، میان نوبت خود را هنظیر یک نوبت اصلی Ú©ÙˆÚ†Ú© آماده نمایید. یک عهده سوپ میل کنید، نیمی از ساندویچ سالم را گاز بزنید یا یک کاسه غلات نوش جان نمایید.
  • به فکر یک میان نوبت مختلف باشید. اگر همیشه از میان نوبت شیرین مصرف می‌نماییدتلاش نمایید اینبار از موارد دیگر بهره مند شوید.
  • آشامیدنی‌های خود را روش تر نمایید تا از ورود کالری اضافی به جسم پیشگیری نمایید. به جای چای شیرین، نوشابه یا دیگر مواد شکر دار از چای گیاهی، آب گوجه فرنگی یا سبزیجات یا آب لیمو Ùˆ پرتقال مصرف نمایید.

در مورد میزان میان نوبت ای که می خورید هوشیار باشید:

  • تعداد تنقلاتی Ú©Ù‡ در اطراف خود دارید را به حداقل برسانید. هر چقدر انتخاب های موجود زیادتر باشد، زیادتر وسوسه می‌شوید.
  • خود را با تنقلات Û±Û°Û° کالری گول نزنید. این تنقلات خیلی گران قیمت Ùˆ زیان آورند زیرا فرآوری شده هستند. به جای خرید چنین تنقلاتیتلاش نمایید میان نوبت خود را در منزل آماده نمایید. به عنوان مثال می‌توانید از مواد زیر مصرف نمایید:
  1. کرفس و یک و یک دوم قاشق خوراکی خوری کره بادام زمینی
  2. ۲ قاچ از پنیر و سیب
  3. ذرت بو داده
  4. اسموتی آماده شده از ۴ اونس شیر کم چرب، یک دوم عهده توت منجمد و ۲ قاشق خوراکی خوری ماست یونانی
  • اندازه میان نوبت را خودتان قبلا تعیین نمایید. ظروف Ú©ÙˆÚ†Ú©ÛŒ برای میان نوبت بخرید