3 نکته برای مقابله با موهای آسیب دیده بعد از 40 سالگی | مجله پوست و مو

ناشر : دانلود آهنگ عاشقانه

3 نکته برای مقابله با موهای آسیب دیده بعد از 40 سالگی | مجله پوست و مو


اگر در آینه به موهایتان خیره شده‌اید و فکر می‌نمایید که از زمانی ۴۰ ساله شده‌اید، چه اتفاقی برای موهایتان افتاده، یک مطالعه جدید، جواب این پرسش را دارد. بخاطر تحقیقات قبلی، می‌دانیم که بدنه مو با گذشت وقت، نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شود و حالا یافته‌های جدید در “مجله آرایشی مطالعه پوست” نشان می‌دهد که با وارد شدن یک زن به دهه ۴ و ۵ زندگی، کوتیکول مو نیز شکننده‌تر می‌شود و سبب می‌شود که موها زیادتر، آماده عدم موفقیتگی و خشکی شوند.

پژوهشگران دانشگاه گیفو در ژاپن، الیاف موی ۱۲۱ زن ۱۰ تا ۷۰ ساله را جمع‌آوری کردند و فهمیدن که در خانم ها کمتر از ۴۰ سال، علامت‌هایی از ضرر به پوشش بیرونی مو را نشان داد گونهی ضرر که بخاطر صدمات مداوم و هر روزه موها بوجود می‌آید ــ(مصرف ابزارهای آرایشی داغ بر روی مو، قرار گرفتن دربرابر محیط اطراف و . . . ). اما بعد از ۴۰ سالگی، این ضرر، عمیق‌تر می‌شود و به پوشش داخلی مو به نام “اندو کوتیکول” می‌رسد.

پزشک نیکول راجرز، استادیار بالینی پوست در دانشگاه تولان می‌گوید: این گونه ضرر، نتیجه کم شدن توانایی جسم در بازسازیخودش است. در دهه ۲ و ۳ زندگی شما، بدن(از جمله موهای شما)ضرر‌های بیرونی را نسبتا سریع، بازسازیمی‌کند. اما زمانی میانسال شوید، مو خیلی سریع‌تر در هم می‌شکند و پوشش بیرونی آن، با شتاب کمتری بازسازیمی‌شود. بنابراین پوشش داخلی مو نسبت به همان ضرر‌های بیرونی که قبلامراقبت می‌شد، ضرر پذیر می‌شود.

اما زمانی موهایتان کاملا خشک و گرفتار موخوره شدند، نبایست دست روی دست بگذارید. کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کم شدن ضرر موهایتان انجام دهید :


  • کمتر از رنگ مو مصرف نمایید

  • تا جایی که امکان پذیر است موهایتان را کمتر رنگ نمایید. از سایه رنگ‌هایی مصرف نمایید که به دکلره احتیاج نداشته باشند یا بجای روشن کردن کل موهایتان،‌هایلایت‌های تکه‌ای را انتخاب نمایید. راجرز می‌گوید: فرایندهای شیمیایی قوی که برای روشن کردن موی قهوه‌ای به رنگ بلوند پلاتینی بکار می‌روند، موها را زیادتر متخلخل می‌کنند و دربرابر عدم موفقیتگی قرار می‌دهند.


  • در زمان آرایش موهایتان، دقت نمایید

  • برای آرایش موها از موادی مصرف نمایید که شامل سیلیکون یا دایمتیکون باشند تا تارهای مو را بپوشانند و افزون بر پرتر و ضخیم‌تر نشان دادن مو، از ساقه موهامراقبت کنند. قبل از مصرف وسایل حرارتی برای آرایش موها، با مصرف یک اسپری محافظ حرارتی، موها را مهیا نمایید. راجرز توصیه می‌کند از ابزارهای حرارتی که درجات گرمایی متفاوت دارند، مصرف نمایید و آنان را روی پایین‌ترین حرارت امکان پذیر، مرتب کردن نمایید. زمان مصرف سشوار، کلاهک آن را حداقل ۶ اینچ، دورتر از موهایتان نگه دارید و همینطور از پایین‌ترین حرارت سشوار مصرف نمایید.


  • رژیم خوراکی خوب داشته باشید

  • برای تثبیت مو از داخل، راجرز پیشنهاد می‌کند که خانم‌ها، ۴۰ تا ۴۶ گرم پروتئین در هر روز استفاده کنند(برای استفاده این میزان، احتیاج به استفاده مکمل ندارید) زیرا تارهای مو از پروتئین ساخته شده. به همراه آن ، آهن کافی(محدوده ۱۸ میلی گرم در روز برای خانم ها زیر ۵۰ و ۸ میلی گرم برای خانم ها بالای ۵۰)نیز میل کنند.


    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ عاشقانه قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد