رژیم وگان چیست و چگونه عمل میکند؟ نحوه تاثیر رژیم وگان بر بدن | مجله پوست و مو

ناشر : دانلود آهنگ عاشقانه

رژیم وگان چیست و چگونه عمل میکند؟ نحوه تاثیر رژیم وگان بر بدن | مجله پوست و مو


رژیم خوراکی وگان بر پایه مواد خوراکی گیاهی قرار دارد و مردم اکثر فقط از مواد خوراکی مبتنی بر گیاه مصرف می کنند. در این مطلب به تحقیق تغییراتی که رژیم خوراکی وگان بر روی جسم ما ایجاد خواهد کرد می پردازیم با ما همراه باشید.

  1. تغییر احساس چشایی

حس چشایی شما با زیادتر بخش‌های جسم شما سازگار است. این بدان معناست که اگر وقت به اندازه برای انطباق با تقویت متفاوت داشته باشند، احساسات چشایی شما می‌توانند تغییر کرده و بازتاب نشان دهند.

در عرض چند هفته، حس چشایی شما کاملا تغییر خواهد کرد و مزایایی نظیر موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

  • حس چشایی قوی
  • کم شدن میل شدید به شیرینی
  • کم شدن میل شدید به خوراکی های کم اهمیت
  • لذت بردن زیادتر از خوراکی

خیلیی از محصولات خوراکی مبتنی بر حیوانات دارای چربی، نمک و شکر بیشتری هستند و حس چشایی طبیعی ما را بی‌ حس می ‌کنند، این در حالی است که رژیم خوراکی وگان به سبب مواد گیاهی مورد مصرف در آن قادر است حس چشایی شما را تثبیت کند.

با این حال، توجه داشته باشید که اگر مواظب نباشید، این می ‌تواند برعکس عمل کند. روی، که همواره در محصولات گوشتی، به ویژه گوشت قرمز موجود است، به حفظ چشایی شما یاری می‌ کند. اگر متوجه شدید که حس چشایی شما پس از گرفتن رژیم خوراکی وگان کم شدن یافته، پس از صحبت با دکتر خود، یک مکمل گیاهی روی را استفاده نمایید.

همینطور بخوانید: فرق وگان و وجترین چیست؟
  1. تغییر وزن

بیشتر گیاهخواران گزارش دادند که اندکی پس از تغییر رژیم خوراکی شان به رژیم خوراکی وگان کم شدن وزن را تجربه کرده اند، حتی مردمی که به هیچ وجهتلاش در کم شدن وزن نداشته اند. این قطعا یک تاثیر مثبت است که خیلیی از مردم به آن علاقه ‌مند هستند.

این تغییر همواره به دلایل زیر رخ می دهد:

  • کم شدن کالری

گزینه هایی نظیر شیر، تخم مرغ و گوشت کالری خیلی بیشتری دارند و زمانی آنان را از رژیم خوراکی خود حذف نمایید، بایست آنان را با گزینه هایی جانشین نمایید که اکثر خیلی سالم تر و کالری کمتری دارند.

  • احساس سیری سریع تر

خیلیی از خوراکی های رژیم خوراکی وگان لبریز از گونه های متفاوتی از مواد غذایی متفاوت به ویژه فیبر هستند. این گونه خوراکی ها اغلب  سبب می شوند گیاهخواران سریعتر احساس سیری کنند. این موضوع سبب می شود میل مردم به میل کردن میان نوبت کم شود.

گزینه های غذا رژیم وگان تا محدودهی ممحدوده هستند و زیادتر میان نوبت های ارزان قیمت که امکان پذیر است زمان رفت و آمد در زمان کار یا کارهای متفاوت مشاهده نمایید، برای شما خوب نیستند و این یکی دیگر از علت های است که قادراست سبب کم شدن وزن شود.

  • برنامه ریزی قبلی

همانطور که گفته شد، بسته به جایی که زندگی می نمایید، نمایان کردن گزینه های مواد خوراکی خوب برای گیاهخواری سخت است. این ممحدودهیت می ‌تواند شما را ناچار کند که تمام خوراکی ها و نوبت ‌های خود را از پیش برنامه ‌ریزی نمایید و اکثر آن‌ ها را با خود به همراه داشته باشید. این برنامه ریزی به شما این امحل را می‌ دهد که انتخاب‌ های سالم ‌تری داشته باشید و نسبت به آنچه که می خورید، آگاهی داشته باشید.

البته کم شدن وزن فقط در صورت آگاهی از تندرستی رخ خواهد داد. به عنوان مثال، میل کردن خیلیی از خوراکی های گیاهی با اهمیت خوراکی کم، قادراست تأثیر منفی بگذارد. همینطور بایست اعتماد حاصل نمایید که هر روز به اندازه به اندازه مواد غذایی گرفتن می نمایید. پروتئین و دیگر مواد خوراکی که همواره در گوشت یافت می‌ شود را نادیده نگیرید.

اگر آنچه را که ضروری دارید را بدست نیاورید، جسم شما قادراست به وضعیت گرسنگی یا وضعیت ذخیره چربی برود تا شما را زنده نگه داشته و سالم نگه دارد.

در آغاز رژیم امکان پذیر است اندکی نفخ شکم را نیز تجربه نمایید. آنزیم های موجود در روده شما که مسئول هضم محصولات حیوانی هستند به طور ناگهانی بیکار می شوند، در حالی که آنزیم هایی که روی محصولات گیاهی کار می کنند در حال کار هستند. عدم تعادل میکروبی اولیه قادراست سبب نفخ ناخواسته شود که خود به خود از بین خواهد رفت.

همینطور بخوانید: رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟
  1. تغییر عملکرد ورشی

زمانی که شما چربی های فرآوری شده حیوانی، خوراکی های ناسالم و دیگر محصولات یکسان را می خورید، ذخیره های انرژی شما به شتاب تخلیه می شوند. گزینه های سازگار با گیاهان و سبزیجات، میوه ها و حتی کربوهیدرات های کامل، می توانند مواد معدنی، چربی ها و ویتامین های سالم جسم شما را در طول روز تأمین کنند.

متأسفانه، اگرچه میزان انرژی شما زیاد شدن می یابد، اما امکان پذیر است شاهد کم شدن عملکرد ورزشی خود باشید. اما بی قرار نباشید و فکر مثبت خود را نگاه دارید. تنها چیزی که در این مورد احتیاج است، آموزش نحوه تکمیل رژیم خوراکی جدید شما برای رسیدن به نتایجی است که می‌خواهید.

زیادتر ورزش‌ کاران به میزان بیشتری پروتئین یعنی چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ گرم در هر نوبت خوراکی احتیاج دارند. با زیاد شدن سن، مقدار پروتئین مورد احتیاج آنان نیز زیاد شدن می یابد. اگر عضلات شما آنچه را که برای بازیابی بعد از تمرین ضروری است گرفتن نکنند، نمی توانند به موقع برای تمرین بعدی شما مهیا باشند. خیلیی از آشامیدنی‌ های پس از ورزش برای گیاهخواران می‌ تواند خوب شدن سریع ‌تر را به دنبال داشته باشد، پس نگاهی به بعضی بیندازید و ببینید آیا برای شما اثربخش عمل می ‌کنند یا نه.

افزون بر این فراموش ننمایید که رژیم خوراکی گیاهی با میزان بیشتری از کربوهیدرات به دلیل گلیکوژنی که در آن ذخیره می‌شود، می‌ تواند به زیاد شدن بازیابی عضلات یاری کند. در مورد مکمل ها، خوراکی ها و راه هایی برای حفظ توانایی جسمی خود با این رژیم جدید با دکتر خود صحبت نمایید.

همینطور بخوانید: رژیم خوراکی پگان Pegan چیست؟
  1. تجربه فقدان بعضی از مواد غذایی

وقتی که گروه‌ های بزرگ خوراکی را از برنامه خوراکی هر روزه خود حذف می‌ نمایید، به اندکی وقت برای نمایان کردن نحوه جانشین کردن مواد خوراکی گیاهی با مواد خوراکی حذف شده احتیاج دارید.

اگر این فرق را در دید نگیرید، می توانید در مواردی گرفتار فقدان مواد غذایی شوید و منجر به تاثیرات منفی بر تندرستی شما شود.

در اینجا بعضی از مواد غذایی برای توجه زیادتر به آنان ذکر شده است:

  • کلسیم

این ماده غذایی، که به طور متداول در محصولات لبنی یافت می شود، برای تندرستی استخوان و دندان خیلی باارزش است. شما می توانید آن را در کلم بروکلی، کولارد سبز، لوبیای سیاه، کلم پیچ، بادام، سویا، کلم بوک چوی و نخود نمایان نمایید.

  • روی

این ماده معدنی به ندرت در گیاهان یافت می شود و برای ایمنی جسم خیلی حیاتی است. روی را می توانید در آجیل، سبزیجات دارای برگ، نخود فرنگی، نان و غلات کامل، لوبیای خشک و سبزیجات ریشه ای نمایان نمایید.

  • ویتامین B12

این ویتامین در تعداد بیشتری از عملکردهای جسم مصرف می شود و فقدان آن قادراست سبب زیاد شدن ریسک کم خونی شود. شیر سویا، مخمرهای غذایی و بعضی غلات مواردی اند که دارای این ویتامین هستند.

  • اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ اجزاء سیستم قلبی و عروقی شما را سالم نگه می دارند و هموارهً در ماهی ها یافت می شوند. جلبک ها، دانه های چیا و گردو نیز منابع اسیدی های چرب امگا ۳ هستند.

  • آهن

آهن با حرکت اکسیژن در اطراف بدن، شما را قوی و پر انرژی نگه می دارد. منابع آهن شامل لوبیا، سبزیجات برگ دار و بعضی از غلات هستند. برای جذب مناسبتر آهن می توانید بعضی از منابع ویتامین C را امتحان نمایید.

  • ویتامین دی

گرفتن این ویتامین به ویژه در صورتی که بیشتر به فضای بیرون نمی روید، الزامی است. می توانید این ویتامین را در قارچ، شیر سویا، آب پرتقال و غلات نمایان نمایید.

  • ریبوفلاوین یا ویتامین B2

ابن ویتامین هموارهً در گوشت بی‌شمار است و وظیفه تأمین انرژی خوراکی را بر پیمانه دارد. بادام، قارچ و اسفناج منابعی هستند که لبریز از این ویتامین هستند.

توجه داشته باشید که می‌توانید از مکمل‌ ها نیز برای تمام این ویتامین ‌ها و مواد معدنی مصرف نمایید. مناسبتر است قبل از انجام این کار با دکتر خود صحبت نمایید. دقت نمایید که از مقدار استفاده پیشنهاد‌ شده تجاوز ننمایید.

  1. ریسک کمتر دچار به مریضی ها

مناسبترین خبر در مورد رژیم خوراکی وگان این است که شما کمتر دربرابر ریسک دچار به طیف گسترده ای از مریضی ها قرار می گیرید.

در اینجا بعضی از مریضی هایی که احتمال دچار به آنان کمتر است آورده شده است:

  • مریضی های گوارشی

احتمالا می ‌دانید که گونه های متفاوتی از باکتری‌ها وجود دارند که در روده شما زندگی می ‌کنند. این گونه باکتری ‌ها می‌ توانند بر تندرستی کلی روده اثر بگذارند. مطالعات نشان داده اند که رژیم خوراکی منتخب شما قادراست یک میکروبیوم روده را به طور کلی تغییر دهد.

یکی از مریضی های گوارشی که قادراست تحت تأثیر رژیم خوراکی قرار بگیرد سندرم روده‌ی برانگیختن ‌پذیر یا IBS است.

میزان اسید صفراوی مدفوعی در دستگاه گوارش در مردم گوشت خوار زیادتر است. میکروبیوم های این اسیدهای صفراوی نیز تعداد زیادتری میکروب باکتریایی ویژه دارند که به عنوان B. wadsworthia شناخته می شوند. این باکتری ها رابطه نزدیکی با IBS دارد.

  • مریضی قلبی

اگر بی قرار دچار به مریضی های قلبی عروقی هستید، تغییر رژیم خوراکی به رژیم خوراکی وگان قادراست یک قدم مثبت در جهت درست باشد. کسانی که گوشت و دیگر محصولات حیوانی می خورند ، ۲۴٪ زیادتر از مریضی ایسکمیک قلب رنج می برند و ۴۰٪ زیادتر احتمال دچار به هر گونه مریضی قلبی را دارند.

خیلیی از پروتئین ‌های گیاهی، در کم شدن میزان کلسترول زیان آور ومناسب کردن فشار خون، شگفت انگیز عمل می کنند.

مطالعات نشان داده که گیاهخواران نسبت به گوشت خواران چربی اشباع شده کمتری استفاده می کنند.

  • مریضی وابسته با استخوان

خوراکی های گیاهی، به ویژه سبزیجات و میوه‌ها، همواره دارای بار اسیدی پایینی هستند. یک تحقیق نشان داد که این بارها جذب استخوان را به مقدار قابل توجهی کم شدن می دهند. این فرآیند شامل عدم موفقیتن استخوان ها می شود و سبب می شود مواد معدنی از آنان وارد جریان خون شوند.

این مطالعه نشان می دهد که گیاهخواران، که احتمالاً میوه و سبزیجات بیشتری استفاده می کنند، می توانند از این مزایا بهره مند شوند و ریسک دچار به مریضی های وابسته با استخوان نظیر پوکی استخوان را کم شدن می دهد. با این حال، تحقیقات زیادتری برای نتایج قطعی ضروری است.

  • دیابت

دیابت گونه ۲ غالباً دراثر روش زندگی ناسالم است که شامل استفاده بیشتر قند و کربوهیدرات است. مطالعات نشان می‌ دهند که در رژیم خوراکی گیاهی تا ۳۵ درصد میزان کلسترول زیان آور کم شدن می ‌یابد و خیلیی باور دارند که این امر منجر به کم شدن ریسک دیابت می ‌شود.

  • سرطان

طبق مجموعه ای از مطالعات متفاوت، در رژیم خوراکی وگان احتمال دچار به گونه های سرطان کمتر است. این امکان پذیر است به علت استفاده مواد خوراکی سالم تر و بنابراین کالری کمتری باشد. استفاده مواد خوراکی سالم تر در نهایت منجر به کم شدن ۱۵ درصدی دچار به سرطان نیز می شود.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ عاشقانه قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد